INI LAH DIRI KU...

Perjalanan Hidup Seharian. Tiada Yang Istimewa.

Monday, July 23, 2012

Istiadat Konvokesyen ke 75 UITM

Perjalanan Pembelajaran Ku

Actually dah lama aku convo..Oct 2011 and that was last year. Aku memang rasa teruja sangat sebab dapat merasa mengenggam segulung ijazah. Perasaaan masa waktu konvo tu susah aku nak cakap. Memang aku dah target aku akan tetap menggenggam ijazah tu biar apa pun yang menghalang. Alhamdulillah cita-cita aku tercapai.

Tambah lagi happy masa tu bila Mak & Shuk pun sama masuk dalam dewan tu. Kakak aku n family kene duduk kat luar sebab jemputan terhad kepada 2 org sahaja. Kesian kat diorang tapi tetap support aku.

Memang penat untuk aku habiskan degree ni. Memang banyak rintangan yang aku lalui..tapi berkat kesabaran dan doa yang tak putus-putus serta doa dari keluarga dan kawan-kawan akhirnya berjaya jugak aku.

Aku tak la pandai mane..tapi tetap berbangga dapat 2nd Class Upper (CGPA 3.25) walaupun aku main-main and skip 2 sem. Bila aku study, aku study betul-betul.

Tu dia... kembang nye aku... tapi skrg dah tak kembang mcm ni..
nanti aku cite...tungguuu...

Bila pas Konvo ni, aku rasa mcm nak rest la...rasa mcm tak nak bukak buku lagi... rasa mcm otak dah clear and tak payah lagi nak fikir pasal study, assignments sume...

Apakan daya.....

Tangan aku gatal nak isi UM postgraduate application form. Aku memang nak sambung Master kat UiTM tapi terlampau byk sangat process yg kene buat. Even ex-student tapi still kene buat short essay.. Duh!! aku ni ex-student, tengok la record sume... nape nak go through all the hassle just to get into the same Uni. Tak kisah la... fikir-fikir nak mintak UPM or UKM tapi mcm kene travel jauh pulak.

So aku pun fill up UM pun postgraduate application form. Then aku pun tak ingat aku ada apply.. tiba-tiba dapat email notification yang aku berjaya dapat continue buat Master kat UM.



Biasa la...details tu kene ler delete kan...hehe

Class aku setiap hari sabtu..so untuk 2 1/2 tahun ni aku kene la sacrifice Saturday aku. Walaupun member2 sume ada je activiti, aku tetap kene pegi class jugak. tak pe la..berkorban sikit...

Aku baru jer abis 1st Sem.. Alhamdulillah..lulus jugak aku. Dapat B & A-... cukup untuk aku melangkah ke 2nd sem pulak. Kalo nak cite pasal tekanan, masa assignment yang paling aku tertekan. Group assignment tapi aku buat sorang2...diorang tau present jer and buat mcm diorang punye assignment. Tapi tak pe, tuhan maha adil..perangai mcm tu buat Master tak kan lepas la.. diorang kene jugak repeat paper lain. Nasib baik yang aku buat semua group assignments tu diorang lepas. So satu pengajaran untuk diorang untuk sem-sem yang akan datang.

Cukup untuk cite pasal study ni.. pasni aku cite macam mana aku dapat kurangkan berat badan aku yang melampau-lampau naik sebab asyik makan tu. Setakat hari ni aku berjaya kurangkan 15kg dalam masa 3 bulan... yer... 15kg.. so aku ada lagi 9kg. target aku untuk kurangkan 9kg ni dalam bulan puasa ni so masa raya nanti aku bole la pakai balik baju dulu2..

BERUSAHA DAN YAKIN BERJAYA!!!!

No comments: