INI LAH DIRI KU...

Perjalanan Hidup Seharian. Tiada Yang Istimewa.

Sunday, July 12, 2009

GEMOK..GEMOK

Rasa mcm dah lama tak update blog ni (bukan dah lama jer..kalo bole diorang delete dah lama dah kene delete). Sebab tak nak diorang delete blog ni.aku sambung la balik apa2 yg jadi kat aku

Masa kecik dulu kalo gemuk mesti kene ejek "gemok..gemok.." (siap buat muka gampang nak bagi effect gemuk tu lagi menjadi). Balik umah mesti nangis sebab kene ejek dgn bebudak lain.. pas nangis mesti tetido.. pas bangun lupa dah sume cite..
tapi masa kecik2 dulu aku tak la kene ejek mcm tu (mengejek org ada ler..). sebab aku idak ler gemuk masa kecik2..
sekarang ni kalo ada lagi org ejek gemok tu.. mesti aku terasa.. lately ni aku melantak memang tak hingat dunia.. badan udah tak tertanggung berat.. aku pun tak tau nape.. tapi mana tak naik berat, tiap kali kalo lepak2 idak ler tmpt jumpe tu kat muzium negara ke, zoo negara ke..mesti kat tempt2 mkn..

Bila jumpe kengkawan yg lama tak jumpe mesti diorg tekejut..bukan sbb aku dah buat botox ke, aku pakai susuk ke..tapi sebab susuk badan aku yg dah terlebey sudah.. ada la jugak buat senam2 manja kat taman KLCC nak mengurangkan berat tapi tetap balik je jogging fikir nak mkn kat mana..mcm mana la nak kurang berat ni..

Aku cukup benci kalo masuk lif kat office.. mesti teserempak dgn mulut2 gampiang yg suka beno bagi statement yg menyakitkan hati.."eh.u nmpk lain la.. errr... nape (ayat tergantung yg suruh aku sambung ayat seterusnya).. ehh..dulu lain la..". sume tu buat aku nak buat aksi silat kat dlam lif... atau buat2 mulut berbuih pastu pengsan bior diorang tak tanya lebih2.. ada gak g lagi gampang dan sadis bila nmpak aku tekelip kelip mata tak cakap apa2..ni lagi la menusuk hati rasa mcm aku nk bukak balik lif trus kuar.. tapi sume tu aku buat bodoh je..

Kesian gak kat kaki aku yg sakit tak mampu nk tanggung badan aku yg berat ni.. kalo bole mesti dia menyumpah-nyumpah sambil jalan tak pun dia lari je tinggalkan badan aku.. so sebb kesiankan kaki aku..aku ambik keputusan drastik...

Udah 10 hari aku mogok tak mkn nasik.. proses ni cepat sikit nak turunkan berat.. kalo setakat cakap je tapi mulut tetap tak berenti mkn mesti tak menjadi.. aku tk mkn nasi tapi aku makan herbalife.. so far ada la turun beberapa kilo..tapi aku tetap tak puas hati.. aku nak turun berkilo kilo..so kene la sabar sikit.. harap2 menjadi la mogok aku ni..

Ok jugak la Herbalife ni.. kalo sebelum ni aku susah sikit nk minum air 8 gelas sehari..sekarang ni aku kene minum 3liter air sehari... pundi2 kencing asyik penuh je.. sekarng ni kaki aku pun dah tak komplen sangat.. kene continue sampai aku rasa puas hati.. harap2 la berjaya..

Korang pun bagi ler semangat erk....

No comments: